• Ziet v.v. Rijen het zitten om Walking Football te introduceren??
    Walking Football, voetbal voor 50-plussers, is de nieuwe trend! De sport is bijna hetzelfde als normaal voetbal maar dan met wandelen in plaats van rennen. Buitenspel bestaat niet en een sliding maken is ten strengste verboden.

Je bent zo jong als je jezelf voelt en je bent nooit te oud om te leren. Dat zijn de basisprincipes van het Walking Football, een nieuwe voetbalvorm voor 50-plussers die op hun oude dag nog lekker actief bezig willen zijn. Met Walking Football kun je een leven lang van voetbal blijven genieten.

Voetbal hoeft niet snel te gaan om mooi te zijn. Dat bewijst deze voetbalvorm waarbij in wandeltempo op een kwart veld gespeeld wordt. Walking Football houdt in dat er tijdens een partijtje niet wordt gerend. Er mogen geen slidings gemaakt worden en de bal mag niet boven heuphoogte komen.

Bovendien kun je bewijzen dat je je voetbalstreken nog niet bent verleerd. Daarnaast is het een uitgelezen mogelijkheid om betrokken te raken bij een vereniging zoals v.v. Rijen.

Voor toeschouwers is het misschien een vreemd gezicht, maar het is een trend die serieus genomen moet worden. Het is een manier om ouderen te laten bewegen en met elkaar te verbinden. Het gaat vooral om rustig bewegen en plezier. Het idee komt uit Engeland, waarna het in 2013 in ons land is geïntroduceerd door de Eredivisie in samenwerking met het Ouderenfonds. Bij Walking Football gaat het vooral om rustig bewegen en plezier. De sport verspreid zich razendsnel in Nederland. De KNVB en de Eredivisie verwachten de komende jaren een fikse groei.

Inventarisatie:
    Allereerst is het belangrijk te weten dat het initiatief van “wandel-voetbal” bij het bestuur van v.v. Rijen ligt en dus volledig bestuurlijk draagvlak geniet. Om Walking Football daadwerkelijk te kunnen introduceren dienen wel volgende randvoorwaarden te worden ingevuld:

1. Werkgroep
    2. Begeleiders
    3. Trainer(s)
    4. Deelnemers
    5. Veiligheid & verantwoord bewegen

Dat betekent dat wij – binnen het ledenbestand – van de club graag een oproep willen doen om in 1ste instantie de werkgroep te formeren. In een later stadium kunnen genoemde punten 2. t/m 5. worden besproken.

Pas als aan bovengenoemde randvoorwaarden zijn voldaan kunnen we:

1. Doelgroep & behoeften bepalen
    2. Samenwerkingsverbanden aangaan
    3. Kick-off inloopmiddag organiseren.

Werkgroep formeren:
    Heb je interesse om hier je steentje aan bij te dragen? Stuur dan een emailbericht naar: walkingfootball@vvrijen.nl We nemen daarna z.s.m. contact met je op.