Procedure voor werkafspraken op social mediagebied vanuit v.v. Rijen.
Vrijwilligers/medewerkers die gebruik willen maken van social media kunnen dat doen binnen een aantal vastgestelde afspraken; die dragen bij aan het behalen van de doelen en de door v.v. Rijen gewenste reputatie i.c.m. de huisstijl.
Naast de bekende communicatiemiddelen (website, clubblad etc. etc.) ligt de “focus” nu op social mediamogelijkheden en wel:
Algemeen:
Wachtwoordbeheer
Elk social media-account van v.v. Rijen moet een veilig wachtwoord hebben, gekoppeld aan een emailadres. Zowel bestuurslid verenigingszaken als de projectleidster dienen toegang te hebben tot de diverse accounts.
Rollen en verantwoordelijkheden
1. Bestuurslid verenigingszaken
Het bestuurslid verenigingszaken is eindverantwoordelijk. Hij/zij bepaalt hoe de inzet van social media aansluit bij de doelstellingen van de club. Bij de inzet van social media is hij/zij eindverantwoordelijk en heeft hierin dan ook een sturende rol. Hij/zij kan – samen met zijn team – ook direct de “link” leggen met o.a. clubblad, Hallo Gilze Rijen en/of dagbladen.
2. Social media manager/contentbeheer
Hij/zij moet goed en structureel beheer garanderen; het inzetten van online media kost tijd en is arbeidsintensief. Hij/zij is hoofdverantwoordelijk voor de inhoud, het beheer, de opzet en voor een juist en consequent gebruik van een account. Hij/zij is het eerste aanspreekpunt voor social media gerelateerde vragen en heeft daarnaast een adviserende en coachende rol. Hij/zij heeft een actieve houding t.o.v. plaatsen, monitoren en interactie.
3. Werkwijze voor leden:
v.v. Rijen
Sportparkweg 5-7
5121MP Rijen
Telefoon Services: 0161-223309